massage-486700_1280.jpg

Kystklinikken AS

Gangveien 10, 3960 Stathelle

Fysioterapeut

Jakub tilnærmer seg hver pasient individuelt. Han behandler alle med plager forårsaket av sykdommer, ulykker, samt belastninger fra arbeid og også overdreven fysisk aktivitet. Jakub har en mastergrad i fysioterapi. Han studerte i Polen i 5 år. Han begynte sin yrkeskarriere allerede under studiene, på sykehus samt offentlige og private klinikker, og fortsatte etter endt utdannelse. I tillegg til sine studier har han tatt mange kurs for å kunne hjelpe hver pasient på best mulig måte, og han fortsetter å utdanne seg.

Her kan dere benytte dere av tjenester som:
- Diagnostikk og planlegging av terapi, inkludert individuelle øvelser.
- Manuell terapi blant andre: fascieterapi, triggerpunktterapi, segmentmassasje,             dypvevsmassasje, visceral terapi.
- Kinesiotaping.

Diagnostikk og planlegging av terapi
Den menneskelige kroppen er en kompleks mekanisme. Ved å komme med for eksempel ryggsmerter, kan det vise seg at smerten er forårsaket av spenning i beinmuskulaturen. Sammen med dere vil Jakub gjennomføre en grundig samtale for å kunne hjelpe dere på lang sikt. Dere vil sammen planlegge fysioterapi og diskutere nødvendige avtaler og en plan for individuelle øvelser.

Manuell terapi
Manuell terapi, som hovedsakelig er massasje, kombinert for eksempel med manipulasjoner. Jakub kan blant annet: fascieterapi, triggerpunktterapi, segmentmassasje, dypvevsmassasje, visceral terapi. Jakub vil individuelt tilpasse manuell terapi for dere, med hensyn til deres plager eller kontraindikasjoner, altså ganske enkelt deres behov. Allerede under studiene undersøkte han hvilke pasientgrupper som oppnår bedre resultater med hvilken terapi. Han fortsetter å lære nye teknikker. En helhetlig tilnærming til pasienten er nødvendig for at terapien skal gi gode resultater.

Kinesiotaping
Kinesiotaping er en tape-metode som består i å feste en spesiell tape (med elastiske egenskaper) på kroppsoverflaten. Den brukes hovedsakelig som en støttende terapi, men også som en selvstendig behandlingsform. Når tapen er riktig påført, skaper den dynamiske rynker på overflaten, noe som øker rommet mellom dermis og fascia. Dette forbedrer mikrosirkulasjonen av blod og lymfe, samt aktiverer selvhealingsprosessen.

Let's Get
Social